Завдання для учнів 5-х класів
Поміркуйте, яке число треба підставити замість а, щоб коренем рівняння:
1) (х - 7) + а = 23 було число 9;
2) (11 + х) + а = було число 5?
Завдання для учнів 6-х класів
1. При яких значеннях а рівняння (a-2)x=3 не має коренів?
2. Знайдіть усі цілі значення а, при яких є натуральним числом корінь рівняння (a+3)x=-18.
Завдання для учнів 7-х класів
При якому значенні параметра а:
1) рівносильні рівняння: 7x+a=5(x-a) і 7(x+a)=4(10-a),
2) рівняння ax=8 не має коренів,
3) рівняння (a+3)x=a+3 має коренем будь-яке число?
Завдання для учнів 8-х класів
1. При якому значенні параметра а має один корінь рівняння:
1. При якому значенні параметра а має один корінь рівняння:
2. Для кожного значення а розв’яжіть рівняння:
3. При якому значенні а сума квадратів коренів рівняння
найменша?
Завдання для учнів 9-х класів
1. За якого найбільшого цілого значення параметра а корені квадратного рівняння:
1. За якого найбільшого цілого значення параметра а корені квадратного рівняння:
належать проміжку [-1;2]?
2. Знайдіть всі значення параметра а, за яких рівняння
3. За якого значення параметра а функція
буде непарною?
буде непарною?
2. Знайдіть всі значення параметра а, за яких рівняння
має тілько один корінь.
3. За якого найменшого цілого значення параметра а, функція
є визначеною при всіх дійсних значеннях х?
Завдання для учнів 10-х класів
1. При якому найбільшому значенні параметра а рівняння:
має корені?
2. За якого найменшого цілого значення параметра а система:
має рівно два роз’язки?
3. За якого значення параметра а функція
буде непарною?
Завдання для учнів 11-х класів
1. За якого найбільшого цілого значення параметра а функція
зростає на всій числовій прямій?
2. За якого найменшого цілого значення параметра а площа фігури, обмеженої графіками функцій
буде більшою за 3 кв. од.?
3. За яких від’ємних значень а пряма y=ax-5 дотикається до кривої:
4. За яких цілих значень параметра а нерівність
буде непарною?
Правило-орієнтир
розв’язання рівняння з параметром.
№
|
Дія
|
Алгоритм
виконання
|
Зауваження
|
1
|
Задане рівняння, якщо можливо, звести до рівносильного,
виконавши тотожні перетворення. Одночасно визначити допустимі значення
параметра і незалежної змінної.
|
Актуалізувати (пригадати або знайти в підручниках,
довідниках чи Інтернеті) відомості про лінійні, квадратні, ірраціональні,
тригонометричні та інші рівняння, про тотожні перетворення відповідних
виразів. Виконати тотожні перетворення виразів, тим самим спростити дане
рівняння.
|
Зберігати рівносильність переходів у перетворенні
рівняння
|
2
|
З’ясувати, чи змінюється вид отриманого рівняння
залежно від значень параметра. Якщо так, то розбити множину допустимих
значень параметра на окремі підмножини. Записати на кожній із підмножин
рівняння у зміненому виді.
|
На числовій прямій нанести область допустимих значень
параметра та виокремити підмножини і записати рівняння, вид якого змінюється,
заодно встановити при яких значеннях параметра рівняння не існуватиме.
|
Вид рівняння може залежати як від одного значення
параметра, так і від значень параметра, які він приймає на інтервалі, промені
тощо. Розглядати всі можливі випадки.
|
3
|
Виконати вимогу для кожного із рівнянь, вважаючи
параметр сталою величиною.
|
Розв’язати всі утворені рівняння відповідно на кожній
із виокремлених підмножин, використовуючи актуалізовані знання про них, які
не стосуються параметра.
|
Зберігати рівносильність переходів у перетвореннях
кожного з рівнянь.
|
4
|
Записати відповідь для початкового рівняння.
|
Користуючись числовою прямою (див. дію 2), з відповідей
для окремих рівнянь утворити загальну відповідь.
|
Відповідь має бути
записана з кількох пунктів,
складнопідрядними
реченнями.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.