Шукати в цьому блозі

З досвіду роботи

 Форми та методи інтерактивного навчання, які я використовую
Щоб навчальний процес відбувався за умов постійноїактивної взаємодії всіх учнів, щоб учні вчилися з цікавістю, навчаючи один одного, на багатьох своїх уроках я використовую різні форми та методи інтерактивного навчання... Читати далі


Управління розумовою діяльністю учнів на уроках математики

Розв’язування нерівностей з параметром
Кожному педагогу необхідно знати, як, спираючись на психолого-дидактичні знання, аналізувати методи і прийоми  навчання (нові та традиційні), як виявляти їх переваги, недоліки та особливості застосування, як знаходити виходи з численних труднощів, що зустрічаються в роботі учнів і вчителя. Знаючи потенційні переваги і недоліки методів, можливі шляхи усунення цих недоліків, вміючи аналізувати і прогнозувати майбутні ситуації на уроках, педагог може вибирати для себе і свого класу найбільш підходящу сукупність методів і прийомів навчання.
Робота містить огляд науково-публіцистичних матеріалів з даної теми. Мною опрацьована відповідна література. 
Переглянути роботу

Виступи на методоб’єднанні

Стимулювання творчої ініціативи учнів на уроках математики

Застосування методу проектів на уроках природничо-математичного циклу

Типи уроків

Принципи навчання та дидактичні правила їх реалізації

Що таке перевернуте навчання
Перевернуте навчання
Cучасні педагогічні технології
Діяльнісний підхід на уроках математики
Активізація пізнавальної діяльності учнів 

Вправи створені з використанням Веб-2.0

Вправи, створені з використанням хмарних технологій Веб 2.0

Пропоную вашій увазі декілька інтерактивних сервісів за допомогою яких можна створювати дидактичні матеріали  А почнемо ми з багатьом відомого й цікавого сервісу LearningApps.



Сервіс LearningApps є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типівЦе конструктор для розробки інтерактивних завдань для застосування на уроках і в позакласній роботі.
LearningApps.org розробляється як науково-дослідний проект Центру Педагогічного коледжу інформатики освіти PH Берн у співпраці з університетом м.Майнц та Університетом міста Циттау/Герліц (Німеччина).
Основна ідея інтерактивних завдань полягає в тому, що учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.
 Існуючі модулі LearningApps можуть бути безпосередньо включені у зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати в оперативному режимі.

На сервісі є галерея загальнодоступних інтерактивних завдань, яка щодня поповнюється новими матеріалами, які створені викладачами різних країн.

Сервіс LearningApps має зрозумілий інтерфейс користувача на 5 мовах, для вибору потрібної мови необхідно в правому верхньому кутку вибрати відповідний прапорець.
У даному середовищі можна швидко створити інтерактивні завдання за зразками галереї LearningApps.
Важливо відзначити, що правильність виконання завдань перевіряється миттєво. 
Сервіс LearningApps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були поміщені при бажанні на сторінки сайтів або блогів викладачів та учнів.
Пропоную вашій увазі приклади завдань з математики, створених на цьому сервісі: 











Використання пазлів в навчальному процесі, 

зокрема  при вивченні математики

 

    Пазл в перекладі з англійської означає – головоломка, загадка.
Ось яке визначення цього слова «пазл» дано в вікіпедії: «(від англ. Jigsaw puzzle)-гра-головоломка, що представляє собою мозаїку, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної форми».

Збираючи пазл, можна подорожувати по різних містах і країнахпобачити кращі картини найвідоміших художників, зануритисяу світ фентезі і казкових героїв, пограти з улюбленими тваринами і, взагалі, - створити свій власний світ.
А що якщо картинка для пазла буде не звичайна, а "математична". Наприклад, графік функції, або формула. Тоді, збираючи пазл, учні отримують можливість повторити і закріпити певні знання.

Задається, наприклад, таке завдання: "Визначте, якій функції належить цей графік, опишіть її властивості". Тобто, спочатку треба по шматочках зібрати картинку, потім "дізнатисяграфік функції, і після цього, розглядаючи картинку, описати властивості функції.

Або зібрати формули скороченого множення.

Або зібрати пазл з 3- компонентів, графік функції, назва цього графіка та аналітичний запис функції, якій графік належить.

Для створення "математичних" картинок можна скористатися іншими веб-сервісами. Наприклад, щоб швидко отримувати зображення графіків функцій, я використовую GraphSketch.

Ось як виглядає мій математичний пазл (наполовину зібраний):



Для того, щоб отримати "математичні пазли" в паперовому вигляді, можна роздрукувати графічну копію екрану ззображеннями шматочків пазла, акуратно вирізати ці шматочки, і наклеїти їх на картон.
Варіант творчого завдання для учнів з математики з використанням інформаційних технологій"Придумати, сконструювати і виготовити своїми силами" математичний пазл".

Ресурси для створення пазлів:
  • http://www.flash-gear.com/puzzle/ - сервіс для генерації пазлів в якому не потрібна реєстрація, можна просто завантажити потрібну картинку з комп’ютера та обрати на які пазли потрібно її розбити. Є можливість вбудовувати пазли в сайт або блог. На мій погляд, самий простий сервіс.
  •  http://www.jigsawplanet.com/ - сервіс для створення пазлів.Теж не обов`язкова реєстрація та є можливість вбудувати в сайт або блог. Спочатку ви переходите на головну сторінку.

Потім обираєте "СТВОРИТИ"  у Вас з`являється сторінка, де Ви можене визначати які будуть пазли за формою , на скільки частин ваша картинка буде розбита, тобто пазл якої складності Ви хочете отримати. Потім завантажуєте потрібну картинку та ще раз натискаєте створити (в нижній частині сторінки)

Результат Вашої роботи буде виглядати приблизно таким чином. Я створила пазл невеликої складності, на 15 частин. 



  •  http://www.proprofs.com/games/create-game/  - сервіс для створення ігрових пазлів. Для початку роботи реєстрація не потрібна, але якщо Ви захочете зберігти гру, то реєстрація потрібна.


Картинку можна обрати як з Інтернету, так і з комп`ютера.
Потім обираємо створити гру.



Є можливість вбудовувати гру у блог та сайт та зберігати. Нажаль сервіс англомовний і не підтримує кирилицю. 


  • http://www.jigzone.com/
    - онлайн сервіс для створення пазлів. Перед початком роботи потрібно зареєструватись. Є можливість публікації роботи, але можна вставити на сторінка сайту від Google, в блог - можно.
  •  http://puzzing.ru/  - російськомовний сервіс для генерації пазлів. Реєстрація не потрібна, теж дуже легкий у використанні, є можливість вбудовувати в сайт та блог.


 Пазл, створений за допомогою сервісу  http://www.jigsawplanet.com/ 

preview

Інтерактивний плакат — це електронний освітній засіб нового типу


В сучасному інформаційному світі виникає потреба постійно шукати нові діючи засоби навчання, які допоможуть підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу, зацікавити учнів, підвищити пізнавальну та стимулювати розумову активність учнів. Реалізація діяльнісного підходу в сучасній освіті вимагає від вчителя нових форм організації пізнавальної діяльності учнів, а саме самоосвітньої дяльності з відкриттям нових знань. Мова йде про активне та інтерактивне навчання при якому субєктами взаємодії є не лише учні та вчитель, а й інтерактивні засоби навчання, які готуються або підбираються вчителем. І одним із таких засобів стає  засіб популярний серед сучасних інформаційних технологій - інтерактивний плакат.

Інтерактивний плакат - це електронний освітній засіб нового типу, який забезпечуе високий рівень залучення інформаційних каналів сприйняття наочності у навчальному процесі.
У цифрових освітніх ресурсах цього типу інформація представляється не відразу, вона "розгортається" залежно від дій користувача, який керує нею за допомогою відповідних кнопок. Інтерактивний плакат за своєю суттю - це інтерактивний засіб надання інформації, засіб демонстрації навчального матеріалу, засіб за допомогою якого можна варіювати занурення у тему.
Використання інтерактивних плакатів в навчальному процесі надає учням можливість краще сприймати навчальний матеріал, оскільки він дає значку візуалізацію, підвищується інтерес до теми та до навчального матеріалу, оскільки учень бачить незвичайний спосіб подання матеріалу, є можливість повторити цей матеріал, оскільки інтерактивний плакат легко вбудовується в сайт або блог, учень може в будь-який момент повторити цей матеріал. Плакати, окрім того, формують у учнів навиички самостійної роботи, дають можливість бачити учневі результат та оцінку своєї праці, можливість знайти правильну відповідь, поглибити знання.
Інтерактивний плакат має інтерактивну навігаціє, яка дає можливість відобразити необхідну інформацію: графіку, текст, відео, звук тощо.
Головна функція інтерактивного плакату - забезпечити високий рівень наочності.


Інтерактивний плакат повинен задовольняти наступним педагогічним і програмним критеріям:



Тема плаката повинна відповідати календарно-тематичного планування, а також обов'язково типу уроку (вивчення нового матеріалу, комбінованому, узагальнення та систематизації).

Програмні можливості плаката повинні бути обумовлені в першу чергу дидактичними цілями і завданнями. По цьому, з програмно-педагогічної точки зору плакат повинен реалізовувати такі можливості:
- Наявність одного досить великого (основного) блоку з яким робота проводиться протягом усього вивчення нового матеріалу;
- Наявність додаткової наочності яка розміщується у вигляді гіперактивних зон і розгортається по кліку, а так само згортається до вихідного;
- Наявність інтерактивних інструментів (ручки, маркери) дозволяють виділяти різними кольорами об'єкти інтерактивного плаката (підкреслення, обведення, виправлення, написи);
- Наявність областей, які з'являються і зникають або по команді з кнопки, або по кліку по гіперактивної зоні. Для роботи з правилами, висновками, з тим щоб учні порівняли висновок зроблений, наприклад, самостійно з правильним висновком;
- Наявність елементів які дозволяють автоматизувати дії.


Створення інтерактивного плакату вимагає від учителя не лише попередньої підготовки, оскільки перед тим, як створювати плакат необхідно визначити тему плакату, мету створення та завдання, підготовити всі необхідні матеріали. а й володіння певними програмними засобами. Окрім того, учитель повинен продумати структуру майбутнього плакату, визначити взаємозвязки елементів, продумати інтерфейс майбутнього плакату тощо.

При  створенні інтерактивних плакатів можна досягти наступних педагогічних цілей:


  • підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;
  • створення додаткових умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання;
  • підвищення пізнавального інтересу учнів до предмета;
  • забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмета;
  • структуризація змісту навчання та активізації опорних знань;
  • можливість реалізувати на практиці особистісно-орієнтований підхід до навчання
  • візуалізація навчального матеріалу.


Для успішного створення навчальних інтерактивних плакатів вчитель повинен володіти певними навиками і вміннями роботи з комп’ютерними програмами і Інтернетом. Для створення плакатів можна використати такі програми як PowerPoint, Smart Notebook, Adobe Flash та багато інших. Вони дозволяють додавати і видозмінювати елементи плаката, наповнювати його необхідним матеріалом. Але головна умова інтерактивного плакату (на відміну від традиційних презентацій) - структура плакату не повинна бути лінійною. окрім того, порядок відкритті інтерактивних елементів визначає сам учень або вчитель, який працює з плакатом.
Крім того вчитель для створення інтерактивного плакату може використати інтернет-сервіси такі як:
1.  Glogster -  дозволяє розмістити текст, графіку і відео, будь-який елемент може стати гіперпосиланням. Є цікаві шаблони. Плакат виходить яскравим, барвистим, ефектним.
·     2.  Cacoo  простий і зручний онлайн сервіс для спільної роботи по створенню схем і діаграм онлайн. Сервіс крім звичайних функцій має багато додаткових модулів для створення навіть найскладніших схем і навіть плакатів. На даному сервісі міститься багатюща бібліотека різних елементів, а точніше - безліч бібліотек. Сервіс дозволяє додавати як зображення так і самому малювати.
       3. Thinglink  - сервіс для створення інтерактивного зображення, який перетворює звичайні картинки в інтерактивні об'єкти. Інтерактивність зображення досягається за рахунок додавання в нього міток з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику або зображення. Такий інтерактивний плакат легко вбудувати на свій сайт або блог (мається код для вставки), а також у будь-який момент можна відредагувати.
        Існують і інші подібні сервіси, але більшість з них є англомовними і тому вчителю необхідно не тільки мати певні навички роботи з інформаційними ресурсами, а й знати іноземну мову. Радує тільки те, що  у багатьох сервісах команди можно визначити інтуітивно.
Приклад інтерактивного плакату, який можна використовувати, коли розбирати так звані "інструменти" для доведення теореми про суму кутів трикутника. Плакат створений за допомогою сервісу  Thinglink



Наступний плакат за темою "Перша та друга ознака рівності трикутників"
Плакат зроблений за допомогою сервісу  Glogster
Його можна використовувати для дистанційного навчання, для повторення вивченого матеріалу, для самостійної роботи над темою.
http://56893aa8d8eb756893aa8e1dfb.edu.glogster.com/oznaki-rivnosti-trukytnikiv/
За матеріалом :

http://wiki.itorum.ru/2011/08/interaktivnyj-plakat-chto-eto/
http://didaktor.ru/texnologiya-konstruirovaniya-interaktivnogo-plakata/

Генератор ребусів онлайн

Знаєте Ви, що таке ребуси?
Як розгадувати (вирішувати) ребуси?
Чи вмієте Ви створювати ребуси?
Як скласти свій ребус?


Відповіді на ці та інші питання, пов'язані з ребусами, а також можливість в два кліка скласти свій власний ребус надає чудовий веб-сайт rebus1.com.

Напевно, ви відразу, практично не замислюючись, розгадали те, що зашифровано на зображенні вище - "I Love You". Ця картинка і є, мабуть, найвідоміший у світі ребус.


Слово "ребус" походить від латинського res (річ) і позначає уявлення імен, слів і фраз зображеннямифігурамикомпозиціями з букв і т.п. Саме слово з'явилося златинської фрази "Non verbis sed rebus", що означає "Не словами, а за допомогоюречей". Іноді термін rebus асоціюють з латинським словом rebisres (річ, предмет),rebis (звернення).
 Таким чином, у сучасному розумінні, ребус являє собою загадку, що складається із зображень предметів (малюнків у поєднанні з літерними композиціями та іншими знаками), співзвучних зі словами або частинами слів розгадки. Кілька ребусів можуть бути об'єднані в одному малюнку або у вигляді послідовності малюнків з тим, щоб скласти фразу або речення. У літературних ребусах для складання пропозицій використовуються букви, числа, музичні ноти або особливим чином розташовані слова. Ребуси можуть передавати пряме значення слів, головним чином, щоб інформувати або інструктувати неграмотних людей, або навмисне приховувати їх значення, щоб інформувати тільки посвячених. Однак найчастіше ребуси використовують як загадки і розваги.

На сайті  rebus1.com.  ви зможете не тільки знайти безліч  готових ребусів, криптарифм, логічних ігр, але й скласти власні ребуси за допомогою генератора ребусів  .
Раніше цей сайт був російською та англійською мовами, тепер вже є і українська версія сайту, що набагато спрощує роботу учителям, які викладають українською. Ребуси - це дуже цікавий прийом, який вчителі часто використовують на уроках та в позаурочній роботі, а  діти з задоволенням розгадують. 

Ось, наприклад, ребус, який створений за допомогою генератора ребусів. Спробуйте його відгадати!

Причому, є можливість створити як, так звані, дитячі ребуси, так і ребуси звичайні. Можна створити декілька варіантів ребусів на одне й те саме слово. Це дає можливість вам підібрати саме той ребус, який вам більше всього до вподоби, а також, який ви вважаєте по силам вашим учням. Якщо Вам не сподобались запропоновани ребуси, можна взяти просто ідею і самостійно цю ідею трохи змінити, але тоді потрібно буде вміти працювати з графічними редакторами для того, щоб підібрати картинки та зкомпонувати їх. 

Нажаль, я не знайшла можливості вбудувати готовий ребус в сайт або блог. Для того, щоб скористатись сгенерованим ребусом я роблю просто - PrintScrin та користуюсь будь-яким графічним редактором, вирізаю ребус та зберігаю його як картинку.

Нижче представлений ребус на одней те саме слово, але іншого вигляду та ребуси для дітей.


Ребуси для дітей 


  Перший варіант
Другий варіант
Третій варіант







Окрім ребусів, як я вже писала вище, на сайті можна прочитати про історію створення ребусів, розгадатикриптарифми  - це ще один вид ребусів, де під кожною літерою схована цифра, причому однаковим буквам відповідають однакови цифра, різним буквам - різні цифри






Можна  також розважитись з логічними іграми, такими, як ігри з сірниками, головоломки. судоку тощо.

Розв`язок:



Можна прочитати як розгадувати ребуси  та як складати ребуси .

Запропонуйте вашим учням математичні ребуси, головоломки, ігри, можливе це стане першим кроком дотого, щоб полюбити математику!

GeoGebra - динамічне викладання математики

GeoGebra - програма та веб-сервіс для динамічного викладання математики



Мені дуже подобається ця нескладна, але дуже ефективна програма  по створенню "живих креслень" , яка в листопаді 2009 року отримала приз на Tech Awards 2009.  Її автор - австрійський математик Маркус Хохенвартер створив GeoGebra як безкоштовну, вільно поширювану програму. Треба сказати, що вона не просто відома в Інтернеті, а набирає популярність з кожним днем, у тому числі, серед вчителів математики середньої школи.
Мета допису, в першу чергу, познайомити з програмою та її можливостями тих, хто не знайомий з нею, розказати та показати її можливості. 

Офіційний сайт програми GeoGebra, тут же можна її завантажити. При установці можна вибрати російську мову. Важливо, що для роботи вам знадобиться встановлена на комп'ютері Java.


Додаток GeoGebra дозволяє легко проектувати різні функції, вибудовувати графіки, конічні секції та вектори. Відмінною особливістю цього додатка є те, що всі елементи, збудовані в ньому, є динамічними і можуть бути змінені всього в 2-3 кліка. Крім того, додаток GeoGebra є кросплатформним, що дозволяє використовувати його на будь-якому комп'ютері. Ще одна особливість додатка - можливість створювати креслення в планіметрії. Крім того, програма GeoGebra дозволяє виконувати різні обчислення, наприклад, можна обчислити інтеграл, або досліджувати якусь функцію. Але і це ще не все. Додаток GeoGebra може похвалитися наявністю функції подвійного подання об'єктів. Кожен вираз у вікні алгебри відповідає якомусь об'єкту у вікні геометрії.

Особливості програми

- Додаток є кросплатформним.
- Зручний і зрозумілий інтерфейс.
- Можливість легко побудувати практично будь геометричний об'єкт, необхідний для роботи.
- Можливість робити різні обчислення, наприклад, можна досліджувати якусь функцію.
- Кожен об'єкт, створений в програмі, є динамічним.
- Подвійне уявлення об'єкта.
- Програма постійно удосконалюється і оновлюється.
- Можливість зв'язати деякі об'єкти між собою.
- Низькі системні вимоги.
- Висока швидкість роботи.

- Підтримка російської мови.



1. Приклади, створені власноручно: 


Коло, описане навколо трикутника.


Змінити рисунок, змінюючи положення вершин трикутника та відповісти на наступні питання:
1. Чи може центр кола описаного навколо трикутника лежати поза трикутника? 
Поясніть чому?
2. Центр кола описаного навколо трикутника є точкою перетину яких ліній?


Дослідження зміни положення графіка квадратичної функції  залежно від зміни значень m та n



За допомогою повзунків змінюйте значення m та n та зробіть висновки як змінюється розміщення функції.

Дослідження графіка функції оберненої пропорційності.




Змінюйте значення К та зробіть висновки, як змінюється графік функції.
За графіком функції визначте властивості функції.


В мережі існує багато різних спільнот, де учасники діляться своїми наробками - аплетами. 
Навіть якщо у Вас є труднощі щодо створення власних аплетів, можна на перших порах використовувати вже створені іншими.
На мій погляд ми бачимо не лише візуалізацію тих чи інших математичних понять, а й динаміку змін, що є дуже важливим при вивченні математики.

Джерела:

Корисні посилання:

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.